20 علامت نشان دهنده کودک باهوش

20 علامت نشان دهنده کودک باهوش

این مقاله ابتدا در تاریخ 29 نوامبر 2018 منتشر شد. در 7 فوریه 2021 توسط آریان سیگنر به روز شده است.

« گردآوری و ترجمه مقاله توسط تیم مزون برندپوش »

Telegram
WhatsApp
Email

همه والدین دوست دارند باور کنند که کودکشان فوق العاده باهوش است و برای بعضی ها کاملاً درست است! والدین همیشه نمی دانند چه علائمی می تواند نشان دهد که ضریب هوشی فرزندشان بیش از حد متوسط است . IQ در واقع ، علائم مختلفی وجود دارد که ممکن است در اوایل زندگی کودک ظاهر شود که به هوش بالایی اشاره دارد و برخی از این علائم حتی می توانند اندکی پس از تولد ظاهر شوند. ممکن است تعجب آور به نظر برسد ، اما شاخص های بسیاری وجود دارد که درست پس از تولد و در طول ماه های ابتدایی زندگی کودک وجود دارد که ممکن است نشان دهنده این باشد که شما کودک نابغه ای در آغوش خود دارید. در حالی که این نکات قطعی نیستند ، اما قطعاً می توانند نشان دهند این باشد که کودک شما از هوش بالایی برخوردار است! با محرک و ابزار مناسب می توانید به کودک خردسال خود کمک کنید تا مهارت های هوشی خود را افزایش دهد. برای پروش کودک خلاق این مقاله را مطالعه نمایید. خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

آیا کودک من باهوش است؟

این سوال ایست که تقریبا تمام والدین از خود می پرسند؛ حال با من همراه بشید تا نظر کارشناسان حوزه کودک رو باهم بررسی کنیم.

20. فوق العاده هشیار است

این می تواند تعجب آور باشد که ببینیم یک نوزاد تازه به دنیا آمده چقدر می تواند هوشیار باشد ، به ویژه هنگامی که آنها فقط چند روز یا چند سال دارند. در حالی که همه نوزادان تازه متولد شده سعی در جذب و درک محیط اطراف خود دارند ، اما به نظر می رسد برخی از آنها بسیار هوشیارتر هستند. این نوزادانی که به طور فوق العاده هوشیار به نظر می رسند ممکن است در نهایت ضریب هوشی بالاتری داشته باشند. مطالعات نشان می دهد نوزادی بسیار هوشیار است که با ضریب هوشی بالا تماس چشمی برقرار می کند و به نظر می رسد که همیشه در حال گوش دادن و تماشا است. به نظر می رسد که آنها می توانند توجه کنند و خیلی زودتر دامنه بیشتری را برای ادراک نشان دهند.

19.  تقریباً بلافاصله به والدین نگاه مستقیم می کند

وقتی صحبت از هوشیاری و توانایی بالای ضریب هوشی می شود ، یک چیز واقعاً برجسته است. هوشیاری برای هر نوزادی که در حال رشد است کاملاً طبیعی و مثبت است ، حتی از بدو تولد. اما ، هنگامی که آن کودک قادر به تماس مستقیم چشمی با والدین خود باشد ، این نشانه رشد پیشرفته در سنین پایین است. نوزادان در جهانی به دنیا می آیند که بلافاصله سعی در درک آن می کنند. با این حال ، با حواس توسعه نیافته ، حرکت در آن بسیار زیاد است. اگر یک نوزاد تازه متولد شده می تواند مستقیم به والدین خود نگاه کند ، این یک نکته قابل توجه و نشانه احتمالی ضریب هوشی بالا است.

🔔 راهنمای خرید هدیه برای کودک خلاق این مقاله جذاب را از دست ندهید.

18. چهره ها را تشخیص می دهد

کودک شما بدون اطلاع از شکل ظاهری پدر و مادرش متولد شده است. نوزادی والدین خود را هنگام رحم شنیده است ، اما هرگز قبل از تولد چشم به آنها نگذاشته است. یک علامت که نوزاد از ضریب هوشی بالایی برخوردار است ، این است که می تواند چهره اعضای نزدیک خانواده را در همان اوایل تشخیص دهد. مادر ، پدر ، خواهر و برادرها و … ممکن است کمی زمان لازم باشد تا تشخیص به وجود بیاید ، اما وقتی کودک به شخصی که واقعاً می شناسد نگاه می کند ، مشخص خواهد شد. او حتی ممکن است مادربزرگ را از میان یک سری عکس ها انتخاب کند. برید و این یکی را با کوچولوی خود امتحان کنید!

با برندپوش هم خوشتیپه هم باهوش مرکز خرید لباس بچه گانه شیک!!! مشاهده و خرید

17. در اوایل به نقاط عطف می رسد

این یک مورد خیلی مهم است. همه ما می دانیم که نوزادان با سرعت های مختلف به نقاط عطفی مانند چهار دست و پا کردن ، راه رفتن و صحبت می رسند. بعضی خیلی زود به نقاط عطف می رسند و بعضی دیگر نیز زمان بیشتری طی می شود تا به نقطه اوج برسند. طبق، مطالعات انجام شده نشان داده است که رابطه مستقیم بین رسیدن به نقاط عطف در نوزادی و ضریب هوشی بالاتر وجود دارد. نوزادانی که به سرعت قابل توجهی به نقاط عطف می رسند ، حتی به طور غیرمعمول ، ممکن است در نهایت دارای هوش بالای متوسط باشند. اکنون ، این بدان معنی نیست که شما باید کودک خود را قبل از آماده شدن به چهار دست وپا کردن ترغیب کنید ، فقط بدانید که آیا او زودتر از دیگران می خزد ، اگر چنین است او یک کودکی هوشمند است.

16. همیشه در حال جنب جوش

همیشه در حال تلاش و دست و پا زدن است ؟! تقریباً همه نوزادان اینچنین هستند. این بخش مهمی از زندگی نوزادان است. اگرچه بعضی از نوزادان بیشتر از بچه های هم سن خود شیطانی از خود نشان می دهند. برخی ممکن است این مسئله را مسئله ای یا موضوعی بدانند که باید محدود شود. قطعا نه! یک کودک بیقرار به خوبی ممکن است یک کودک بسیار باهوش باشد! این امر همراه با نیاز به تحرک مداوم است. ضریب هوشی بالا در نوزاد معمولاً نشان می دهد که آنها آماده انجام بسیاری از کارها هستند و این ممکن است به عنوان حرکت اضافی و تکان دادن ظاهر شود!

15. بیش از یک زبان گفتاری می شنود

اگر می توانید بیش از یک زبان صحبت کنید ، ایده بسیار خوبی است که به محض اینکه متوجه شدید انتظار دارید با کودک خود به هر زبان صحبت کنید! مطالعات نشان داده است که شنیدن زبانهای مختلف می تواند باعث رشد مغز با سرعت بیشتری شود ، که در نهایت می تواند به ضریب هوشی بالاتر منجر شود. دانستن بیش از یک زبان همچنین دارای مزایای شگفت انگیزی برای کودک شما است که ضریب هوشی بالا تنها یکی از آنهاست.

نوزاد باهوش

14. حساس به بوها و طعم های خاص

این ممکن است تعجب آور باشد ، اما با حساسیت به برخی بوها و طعم ها و ضریب هوشی بالاتر همبستگی وجود دارد. شاید این حس ها باشد که در کسانی که ضریب هوشی بالایی دارند بیش از حد تحریک می شوند یا فقط داشتن یک ضریب هوشی بالا هستند. مهم نیست که دلیل اصلی چیست ، یک همبستگی مشخص وجود دارد. اگر به نظر می رسد کودک کوچک شما دارای سلایق نامطلوب یا ماجراجویانه است ، این می تواند نشان دهنده هوش بالاتر از حد متوسط باشد. اگر بوهای خاصی او را از بعضی غذاها دور کند ، این می تواند نشانگر یک کودک بسیار باهوش نیز باشد! به عادت های کودک خود توجه کنید ، آنها ممکن است چیزی به شما بگویند!

13. زیاد نمی خوابد

ممکن است تعجب آور باشد که نوزادی که زیاد نمی خوابد در واقع بسیار باهوش است ، اما به نظر می رسد که یک رابطه وجود دارد. کودکانی که توانایی کارکردن در خواب کمتری را دارند ، احتمالاً دارای هوش بالاتری هستند. خواب ناکافی و خسته و تحریک پذیر بودن ایده آل نیست ، اما کودک شما ممکن است کاملاً هوشمندانه عمل کند! برخی از نوزادان کمتر از آنچه معمولاً توصیه می شود می خوابند ، اما هنوز هم به نقاط عطفی رسیده اند و به نظر می رسد نشانه هایی از احساس خستگی نیست.

12. کودک در تلاش است تا صحبت کند

اگر کودک شما علائمی از تلاش برای صحبت زودتر از حد انتظار نشان می دهد ، این می تواند نشان دهنده هوش بالای او باشد. اگر فکر می کنید کوچولوی شما در تلاش است تا صحبت کند ، شانس این است که او چنین باشد. این تمایل به برقراری ارتباط و توانایی شروع شکل گیری کلمات مدت ها قبل از میانگین سنی صحبت ، قطعاً با ضریب هوشی بالا در ارتباط است. به صحبت با کودک ادامه دهید و مرتباً برای او کتاب بخوانید. هرچه بیشتر با کلمات تعامل داشته باشید ، به احتمال زیاد کودک شما شروع به درک زبان می کند و شروع به تشکیل کلمات از خود می کند.

🔔 این مقاله جذاب را از دست ندهید: رازهای نهفته و راهنمای کامل برای پرورش کودکان موفق

شناختن کودک باهوش

11. والدین باهوش

هوش می تواند ارثی باشد ، بنابراین اگر یکی از والدین نابغه ای با ضریب هوشی بالا باشد ، کودک ممکن است این ضریب هوشی بالا را به ارث ببرد. اگر هر دو والدین از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشند ، کودک حتی در داشتن ضریب هوشی بالا شانس بیشتری دارد. توسعه هوش بخشی از طبیعت و بخشی از آن پرورش است. والدین باهوش به احتمال زیاد “ژن های هوشمند” خود را منتقل می کنند ، اما همچنین تمرکز بیشتری بر ارائه آموزش ساختار یافته در خانه ، از سنین جوانی دارند. تحریک مهارت های شناختی کودک می تواند به تیز شدن هوش طبیعی او کمک کند. آن کتاب ها را بیرون بیاورید!

10. خوشحالم که به تنهایی بازی می کنم

کسانی که ضریب هوشی بالایی دارند ، کاملاً راضی به بازی و کار به تنهایی هستند. اگر به نظر می رسد کودک شما کاملاً خوب بازی می کند ، به عنوان یک معضل به آن نگاه نکنید. به خوبی می تواند نشانگر ضریب هوشی بالای او باشد! نوزادان با ضریب هوشی بالا خوشحال هستند که به عنوان نوزاد و کودک نوپا به تنهایی با اسباب بازی های خود بازی می کنند و اغلب به دنبال فعالیت های انفرادی هستند که به آنها اجازه می دهد از مهارت های منطق و حل مسئله (پازل ، بلوک های ساختمانی و غیره) استفاده کنند. هنگامی که آنها شروع به معاشرت می کنند ، ممکن است ترجیح دهند یک یا دو دوست صمیمی داشته باشند در مقایسه با یک گروه بزرگ ، و ممکن است به کودکان همفکر جذب شوند.

9. از تقلید صداها لذت می برد

برخی از نوزادان از سنین کم بسیار بیشتر از بقیه با دیگران ارتباط برقرار می کنند! نوزادی که از اوایل شروع به صداسازی می کند ممکن است ضریب هوشی بالایی داشته باشند. به گفته ;کید اسپوت ، نوزادی که سعی در صداهای زودهنگام دارند ممکن است بسیار باهوش ، یا حتی “با استعداد” باشد. ضریب هوشی بالا ممکن است علت این علائم اولیه آگاهی شناختی باشد. شما نیز همه صداهای کودک را ستایش کنید و برای حمایت از رشد گفتار کودک خود تشویق کنید!

تشخیص کودک باهوش

8 . بسیار متمرکز

نوزادانی که قادر به تمرکز واضح بر روی یک کار یا شخص هستند ممکن است از هوش بالایی برخوردار باشند. هرچه نوزاد متولد شده بیشتر متمرکز باشد ، احتمال اینکه او با ضریب هوشی بسیار بالایی دارد بیشتر است. علائم اولیه ضریب هوشی بالا در نوزادان شامل توانایی تمرکز روی برقراری ارتباط چشمی ، تمرکز روی دستان آنها یا تمرکز شدید روی یک حیوان خانگی ، خواهر و برادر بزرگتر یا والدین است. اسباب بازی ها و تصاویر رنگارنگ را در نزدیکی کودک خود قرار دهید تا تا با این کار واقعاً به تیز هوشی و افزایش مهارت های او کمک کند.

7. تحرک زیادی دارد

نوزادانی که در نهایت ضریب هوشی بالایی دارند اغلب آنهایی هستند که یک دنیا انرژی دارند. ما یاد گرفته ایم که آنها دوست دارند روی چیزهایی تمرکز کنند و همچنین می توانند فوق العاده جذاب باشند. خوب ، همه اینها دست به دست هم می دهد. این نوزادان با ضریب هوشی بالا برای ارضا و تقویت توانایی های فکری خود ؛ به تحریک بیرونی نیاز دارند. آنها به تحریک زیادی احتیاج دارند. موارد زیادی را برای کودک خود فراهم کنید که بتواند ذهن او را درگیر کند. برای دیدن طبیعت به پیاده روی بروید. برای خواندن داستان به کتابخانه بروید ، یا در خانه با بلوک ها و اسباب بازی های رنگی بازی کنید.

6. دوستی و صمیمیت با افراد بزرگسال

نوزادانی که به طور طبیعی به کودکان بزرگتر و بزرگسالان جذب می شوند ضریب هوشی بالاتری دارند. این پدیده معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کودک از نظر عقلی از بچه های هم سن و سال خود راضی نباشد. اگر کودک شما به خواهر و برادر بزرگتر علاقه مند است ، آنها احتمالاً از نظر عاطفی بسیار باهوش و متناسب با سن خود هستند. به آنها اجازه دهید هرچه بیشتر با خویشاوندان پیرتر ارتباط برقرار کنند تا حس کنجکاوی آنها تحریک شود! هرچه بزرگتر می شوند ، ترجیح می دهند دوستانشان را بچه هایی با سن کمی بزرگتر کنند ، که این ممکن است یک چالش فکری اضافی ایجاد کند.

5. بزرگتر بودن اندازه نوزاد هنگام تولد

اندازه نوزاد هنگام تولد چه ارتباطی با ضریب هوشی بالا دارد؟ به نظر می رسد همبستگی بین بزرگتر بودن هنگام تولد و نمایش ضریب هوشی بالا وجود دارد. احتمالاً برای تغذیه در نظر گرفته شده است. هرچه کودک هنگام تولد بزرگتر باشد ، مواد مغذی بیشتری در رحم دریافت می کنند. نوزادانی که با سرعت بیشتری وزن بدن اضافه می کنند ، ممکن است مهارت های شناختی خود را کمی زودتر توسعه دهند.

شناختن نوزاد باهوش

4. موسیقی را دوست دارد

وقتی کودک شما در رحم است ، آن موسیقی کلاسیک را شروع کنید! نوزادان موزیکال ضریب هوشی بالاتری دارند. قرار گرفتن در معرض انواع مختلف موسیقی و به ویژه موسیقی کلاسیک می تواند هوش ما را افزایش دهد. اگر تازه متولد شده شما هنگام نواختن آهنگ یا خواندن یک آهنگ خوشحال می شود ، ممکن است ضریب هوشی بالایی داشته باشد! وزمانی که  یک کمی بزرگتر شود ، اگر به سمت اسباب بازی های موسیقی گرایش پیدا کند ، این می تواند نشان دهنده ضریب هوشی بالا نیز باشد. معرفی اولیه ابزاری به فرزندتان می تواند تأثیرات شگفت انگیزی در رشد او داشته باشد.

3. از شنیدن کتابهای خوانده شده لذت می برد

کودکانی که به کتاب جذب می شوند و از اوایل اوقات خواندن لذت می برند ممکن است دارای هوش بیشتری نسبت به حد متوسط باشند. تحریک ذهن کودک به هر شکل ممکن ایده بسیار خوبی است ، زیرا نوزادان با ضریب هوشی بالاتر به تحریک بیشتر اعتماد می کنند. یکی از بهترین راه ها برای این کار خواندن کتاب برای کودک است. حتی می توانید کتاب خواندن رادر زمانیکه کودک در رحم هستند! انجام دهید. شما ممکن است تعجب کنید زیرا نبوغ کوچک شما سعی می کند به تصاویر نگاه کند و به نظر می رسد کاملاً متمرکز بر هر کلمه ای است که می گویید.

2. تمام وقت می خندد

یک کودک خوشحال ، یک کودک سالم است و نشانه های خوشبختی در اوایل می تواند نشان دهنده یک کودک بسیار باهوش باشد. اگر کودک شما بسیار خوب به نظر می رسد و در تمام طول روز خوشحال است ، ممکن است فقط ضریب هوشی بالایی داشته باشد! به نظر می رسد یک ویژگی مهم بسار خندیدن است که مربوط به نوزادانی است که در نهایت ضریب هوشی بالا و بسیار باهوش هستند..

نوزادان باهوش

1. همیشه به اطراف نگاه می کنیم

اگر به نظر می رسد کودک شما در مورد همه و همه چیز کنجکاو است ، این ممکن است نشان دهد که او فوق العاده باهوش است! نوزادی که به نظر می رسد به همه چیز توجه دارد به خوبی می توانند یک بچه فوق العاده باهوش باشد. نوزادانی که واقعاً محیط اطراف خود را درک می کنند ، حتی روی کوچکترین جزئیات نیز تمرکز می کنند ، در واقع همانهایی هستند که در نهایت ضریب هوشی بسیار بالایی دارند. به کودک خود این آزادی عمل را بدهید که چیزها را ببیند. بگذارید حرکت کند و نیز بشینند. دیدن مکانهای مختلف به هوش کمک می کند. آن ذهن ضریب هوشی بالا را تحریک کنید!

………………………………………………………………..

« گردآوری و ترجمه مقاله توسط تیم مزون برندپوش »

ما در فروشگاه برندپوش بهترین ها را برای کودک باهوش شما آماده کرده ایم. انواع لباس بچه گانه از بهترین برند های خارجی و شیک ترین لباس بچه گانه مارکدار اورجینال و نیز بهترین کوله پشتی بچه گانه همه در فروشگاه اینترنتی برندپوش ارائه شده اند. لطفا کلیک نمایید.

پرفروش ترین محصولات فروشگاه برندپوش

نظرتون درباره این مقاله
دوست نداشتم
دوست داشتم
5

13 پاسخ

  1. آیا هوش فرزند ،واقعاً ارثی است ، یا در اثر سبک زندگی والدین ایجاد میشود؟

  2. آیا صرفا کودکی که زود شروع به حرف زدن میکنه میشه گفت باهوش هست ؟ آیا این نظریه قطعی هست ؟اگر این نظریه قطعی باشه، میشه گفت کودکی که دیر شروع به حرف زدن میکنه یا علاقه ای نسبت به حرف زدن نشون نمیده را دارای هوش کمتری در نظر گرفت؟

  3. اینکه میگن یک کودک میتونه هم زمان به چند زبان زنده دنیا حرف بزنه درسته به بظر شما ؟
    در کل مقاله خوبی

  4. عالی بود. ضریب هوشی بالا صد درصد ژنتیکیه یا میتونه اکتسابی هم باشه؟ یعنی میتونیم با روش های مختلف کاری کنیم که کودک با هوش تر بشه؟

  5. درسته که میگن بچه هاتوشکم مادرشون تنهامزه ای که حس میکنندشیرینی هست واینکه به نظرتون کارتون بازبان خارجی چقدنقش داره توهوش بچه

  6. بسیار خوب بود و اینکه لطفا راجب راه هایی که در افزایش هوش بچه موثر است هم یک مقاله منتشر کنید و اینکه آیا ژنتیک هم در هوش بچه ها موثره؟

  7. با سلام مقاله جذابی درباره روشهای آموزش و بهترین راههای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان درحال آماده سازی است و بزودی ارائه خواهد شد با ما همراه باشید.

  8. واقعا هوش فرزندان ارثی است یا با توجه به زندگی پدر و مادر ایجاد میشود؟

  9. سلام ممنونم بابت مطب جالبی که گذاشتید – کودکانی که خودشان علاقه به یادگیری زبان دارند آیا باهوش هستند؟ چطور باید به آنها درست آموزش داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5